Geschiedenis van

MonsiDesk

Jaren ’50 en ‘60
Ons bedrijf vestigde zich op 2 april 1952 aan de Gaffelstraat in Breda. De oprichter Wout Monseurs Sr. Begon als zelfstandig servicemonteur voor kantoormachines. Al snel kwam de vraag voor levering van nieuwe machines. Als er in plaats van één, twee machines besteld werden nam Wout ze gewoon mee op zijn motor. Levering van kantoormeubilair bleef niet lang uit. De aanschaf van bedrijfsmiddelen zoals auto’s waren snel een feit. In 1960 voegde zoon Cees Monseurs zich bij het team dat inmiddels in de Veemarktstraat was gevestigd. Daar had hij een heuse winkel met eigen servicedienst en diverse medewerkers.

Jaren ’70 en ‘80
In de jaren ’70 nam zoon Cees Monseurs het bedrijf over. Hij breidde het bedrijf wat inmiddels in de Veemarktstraat gevestigd was, onder zijn leiding uit met nog een pand ernaast. Onder zijn leiding breidde het bedrijf zich uit met kantoorartikelen, maar ook vooruitstrevende producten als het Assenburg Panto, een van de eerste, zo niet het eerste, modulaire kantoormeubelen.

Jaren ’90 en 2000
In 1989 voegde zijn zoon François Monseurs zich bij de vennootschap van het bedrijf. De groei die dit met zich meebracht vroeg om een nieuwe locatie. En in 1991 was de realisatie van een nieuw pand aan de Nikkelstraat te Breda een feit. In 1998 nam François Monseurs de dagelijkse leiding voor zijn rekening. De naam van de organisatie veranderde in Monseurs Total Office Point BV. Nog geen 2 jaar later in 2000 werden de activiteiten gesplitst in MonsiOffice® Supplies & Systems voor de kantoormachines en kantoorartikelen, MonsiDesk® Office Projects voor complete kantoorinrichting.

Specialisatie was nodig, maar ook helderheid naar de markt, de disciplines waren teveel uiteenlopend en vroegen ieder om een andere aanpak. Iedere discipline was dus klaar voor de toekomst.

MonsiDesk® richt zich op kantoorinrichting in de breedste zin van het woord. Van een enkele stoel of werkplek tot complete Turn-Key projecten. Dus de coördinatie van een hele verbouwing van wanden, plafonds, vloerbedekking en decoratie met alles wat erbij hoort neemt MonsiDesk u uit handen.

Met projectmanagement kunnen wij u het complete traject voor u verzorgen zoals planning, coördinatie, uitvoering en voortgangscontrole op tal van gebieden die te maken hebben met uw kantoorinrichting.

Jaren ’00, 10 en ’20

In deze periode is de aanpak van kantoorinrichting drastisch veranderd. Van sta-zit werkplekken als standaard inrichten met thuisgevoel tot aan de ontwikkelingen die door Corona in een stroomversnelling raakte als thuiswerken en Hybride werken. Om deze reden heeft MonsiDesk haar onroerend goed anders ingezet en wordt er steeds meer digitaal verwerkt en ontworpen. Tot aan 3D Animaties toe. Thans is ons kantoor/magazijn/service gevestigd aan het Weidehek 70C te Breda.